Przedszkole Samorządowe w Grabownicy Starzeńskiej


   mar 31

Smerfy 31.03.2021

Temat tygodnia: „Wielkanoc”.

3 dzień – środa – „Na wielkanocnym stole”.

1. „Prawda – fałsz” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic mówi zdanie, a dziecko określa czy jest ono prawdziwe, czy fałszywe. Jeśli jest fałszywe, to dziecko próbuje powiedzieć jak powinno właściwie brzmieć to zdanie.

– Święta Wielkanocne kojarzą się nam z choinką.

– Do koszyczka wielkanocnego wkładamy żelki i chrupki.

– Mazurki i babki to najpopularniejsze ciasta wielkanocne.

– Święta Wielkanocna obchodzimy latem.

– Domy na Wielkanoc ozdabiamy jemiołą i siankiem.

-Na niedzielę palmową robimy palemki.

– Najważniejszym posiłkiem w czasie Świąt Wielkanocnych jest śniadanie wielkanocne.

2. „Śmigus – dyngus” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence.

W Poniedziałek Wielkanocny                     dziecko porusza się po pokoju w różnych kierunkach

Poganiał wiatr  chmurki,                             dmucha, aby rozpędzić chmurki

By zrosiły ciepłym deszczem                      dziecko stoi w miejscu i rączkami naśladuje padający deszcz

Zajączka i kurki.

W trawie schował się zajączek                 dziecko przykuca i rozgląda się

A kurki w kurniku.

Czy to deszcz, czy śmigus – dyngus,         rozkłada ręce na boki i się dziwi

Wietrzyku – psotniku?

Śmigus – dyngus to zabawa.                      dziecko porusza się krokiem dostawnym  po kole

Śmigus z lewa, dyngus z prawa.                pokazuje rączką w lewą i prawą stronę

Chociaż w butach chlupie woda,              naśladuje chlupanie butami w kałuży

Chować się po kątach szkoda.

https://www.youtube.com/watch?v=LU6Rw0iS0is

3. „Wielkanocny stół – słuchanie wiersza Ewy Skarżyńskiej.

Rodzic czyta wiersz, dziecko uważnie słucha.

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych,

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

a przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę,

niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe!

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza. Zadaje pytania: Jak w wierszu wygląda stół wielkanocny? Czym był udekorowany? Co na nim stoi? Kto siada przy stole? Kro zerka na wszystkich zza firanki?

Rodzic może porozmawiać z dzieckiem, jak będzie wyglądało wasze świętowanie.

4. Praca w KP3.48

Dziecko wycina fragmenty obrazka ze str. 51 i nakleja je we właściwym miejscu. Następnie kończy ozdabianie obrusu rysując wzorki w tunelu.

5. „Zajączki” – zabawa paluszkowa z elementami liczenia.

Dziecko naśladuje słowa wiersza, za każdym razem chowa odpowiednią liczbę palców. Na koniec dziecko zaplata palce obu raczek i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, to ile zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają, to ile zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają, to ile zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się cztery schowa, to ile zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, to ile zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

6. „Nakrywamy do stołu” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje 2, 3 komplety talerzy, sztućców, kubków, serwetek. Dziecko próbuje nakrywać do stołu. Rodzic sprawdza, czy sztućce znalazły się z odpowiedniej strony. Dziecko utrwala sobie kierunki: prawo, lewo.

Można pomóc sobie filmikiem instruktażowym:

https://www.youtube.com/watch?v=Hq5TsrNZAPk

 

7. Praca w KP3.46.

Dziecko skreśla produkty, z których nie zostały zrobione potrawy. Dziecko dzieli nazwy potraw na sylaby i koloruje właściwą liczbę kwadracików. Dziecko próbuje podać jeden przykład rymu do podanych nazw, np.:

Kurczaczki –  ślimaczki, robaczki, znaczki

Baranek –  dzbanek, Franek

 

Można na drugie śniadanie przygotować z dzieckiem takiego kanapkowego baranka. Będzie pyszny i zdrowy.

Można też zrobić inne zwierzątka.

https://www.youtube.com/watch?v=tNpS5IRaO4w

 

8. „Zajączek” – zabawa paluszkowa

https://www.youtube.com/watch?v=To2Jfos-mRQ

 

To ostatni dzień pracy przed świętami. Pracownicy na czwartek i piątek biorą urlopy, a dzieci mają wolne.

Drodzy rodzice, kochane dzieci z okazji zbliżających się Świąt życzę wszystkim zdrowia, spokoju,  pogody ducha, powiewu wiosny w waszych serduszkach. Wesołego Alleluja!

Pozdrawiam Elżbieta Pierożak

 

Skip to content