Temat: Mamy i ich dzieci.
- Zagadki o zwierzętach gospodarskich.
Zawsze blisko krowy i ogonem
miele, każdy już odgadnie,
bo to przecież…
(ciele)
Nad rzeczułką wartką,
kto to drepce z dziatwą?
Żółte nóżki ma.
Gę, gę, gę, gę, ga! …
(gęś)
Żółte, puszyste piórka,
okrągłe, grube brzuszki,
oczka jak dwa paciorki
i płaskie krzywe nóżki. …
(kaczątko)
Żółciutkie kuleczki
Za kura się toczą,
Kryją się pod skrzydła,
Kiedy wroga zoczą. …
(kurczęta)
Cukrowe – są blisko pisanek.
Prawdziwe, rogate – wiodą stado
latem na górską polanę.
(baranki)
Chodzi po podwórku-
Zawsze grzebień nosi,
Jest panem podwórka
i chlubą gosposi? …
( kogut)
- ,, Koniki na łące” – rozwijanie ogólnej sprawności. Dziecko robi sobie ogonek np. z paska do spodni. Można pobawić się z dzieckiem w zabieranie konikowi ogonka. Dziecko ucieka, próbując ochronić swój ogonek a rodzic próbuje mu go odebrać.
- ,, Jaka jest mama?”- dziecko, na podstawie poniższych ilustracji opowiada na zadane pytania, np.: Jaka jest mama owca? Jaka jest mama krowa? Jaka jest mama kura?
- Praca z KP2.23- rozwijanie wiedzy przyrodniczej i ogólnej. Ćwiczenie sprawności manualnej. Dziecko łączy w pary mamę i jej dziecko za pomocą nalepek ze śladami, następnie wybiera zwierzątko pasujące do koszyczka wielkanocnego i nalepia obok koszyczka.
- Praca z KP2.24 – dziecko rysuje drogę kotka do kłębka , przelicza kostki. Taką sama drogę projektuje na dolnej kratownicy, korzystając z nalepek.
- Piosenka ,, Była sobie żabka mała”. Dziecko wsłuchuje się w tekst piosenki. Po wysłuchaniu można zadać pytania: Jaka była żabka? Jaka była mama żabki? Czy żabka posłuchała mamy? Co się stało z żabką?