Temat tygodnia: „Wielkanoc”.
1 dzień – poniedziałek – „Pisanki, kraszanki”
1. Utrwalenie słów i melodii piosenki „Zwycięzca śmierci”.
1. Zwycięzca śmierci piekła i szatana
Wychodzi z grobu dnia trzeciego z rana.
Naród niewierny trwoży się przestrasza na znak Jonasza – Alleluja!
2. Ziemia się trzęsie, straż się grobu miesza
Anioł zstępuje, niewiasty pociesza.
Patrzcie tak mówi, grób ten pusty został, pan zmartwy powstał – Alleluja!
3. Przez Twe chwalebne Chryste zmartwychwstanie
Daj w łasce Twojej nam wszystkim wytrwanie.
Gdy w Twojej chwale z Tobą będziemy, zmartwychwstaniemy – Alleluja!
https://www.youtube.com/watch?v=AjEv9x4RQyk
2.Zagadki wielkanocne.
Rodzic czyta dziecku zagadki, dziecko odgaduje:
– Co z niego wyrośnie?
Trudno to powiedzieć.
Musi je mamusia,
Kokoszka wysiedzieć ( jajko)
– W farbkach wykąpane,
Ręcznie malowane,
Kto by nie podziwiał
Świątecznych…… (pisanek)
– Tę z pisku stawiają
Dzieciaki na plaży,
O tej wielkanocnej,
Każdy łasuch marzy (babka)
– Ten prawdziwy na hali
Najlepiej się czuje,
Ten cukrowy w świątecznym
Koszyku króluje (baranek)
3. „Pisanki”. – słuchanie wiersza Doroty Gellner
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane,
Każda ma uśmiech
kolorowy
I leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia.
z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!
Rodzic zadaje dziecku pytania, dziecko na nie odpowiada:
– Jak wyglądały pisanki?
– Gdzie one leżały?
– Dlaczego nie je się pisanek?
– Jak można ozdobić pisanki?
4. „Wielkanocne pisanki” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje 5 szablonów jajek i przecina je na różny sposób: w pionie, w poziomie, liniami szarpanymi, falistymi. Rozsypuje na podłodze połówki jajek i prosi dziecko, aby znalazło połówki tego samego jajka. Dziecko przelicza jajka.
5.Praca w KP3.45 – Rodzic czyta dziecku polecenie i sprawdza poprawność wykonania zadania. Dziecko wyszukuje wielkanocne symbole pokazane na górze i koloruje je według wzoru. Następnie dziecko dokańcza rytm naklejkami (środek książki).
6. „Małe – duże jajo kurze – zabawa ruchowo – naśladowcza ze śpiewem.
Małe – duże
Jajo kurze,
Jajo kurze,
jajo kurze.
Duże – małe
Ogniotrwałe,
Ogniotrwałe,
Bęc
https://www.youtube.com/watch?v=QwodxbuvPP8
7. „Sposoby zdobienia jajek” – obejrzenie filmiku instruktażowego.
https://www.youtube.com/watch?v=jrpykloOOD8
Można z dzieckiem wykonać taką pisankę.
8. „ W miękkim gniazdku – zabawa ruchowa.
Dziecko swobodnie biega po pokoju. Na hasło rodzica: Pisanki! – kładzie się na brzuchu i turla się po podłodze. Na hasło : Gniazdko! – przyjmuje pozycję siadu skrzyżnego(plecy wyprostowane, ramiona w skrzydełka). Zabawę powtarzamy kilka razy.
9. Praca w ZG 59. – ćwiczenie grafomotoryczne. Dziecko dobiera do siebie połówki jajek – każde jajko rysuje po śladzie innym kolorem kredki. Jeśli dziecko jest chętne, może pokolorować jajka.
Zwracam się z uprzejmą prośbą o wykonie z dziećmi zadań, przynajmniej tych z książeczek. Prace, które dzieci wykonają można przesyłać na znany państwu numer telefonu. Mam nadzieję, że ta praca zdalna to sytuacja przejściowa i nie potrwa długo. W razie wszelkich wątpliwości i uwag proszę o kontakt. Pozdrawiam. Elżbieta Pierożak