Przedszkole Samorządowe w Grabownicy Starzeńskiej


   mar 29

Smerfy 29.03.2021

Temat tygodnia: „Wielkanoc”.

1 dzień – poniedziałek – „Pisanki, kraszanki”

1. Utrwalenie słów i melodii piosenki „Zwycięzca śmierci”.

1. Zwycięzca śmierci piekła i szatana

Wychodzi z grobu dnia trzeciego z rana.

Naród niewierny trwoży się przestrasza na znak Jonasza – Alleluja!

2. Ziemia się trzęsie, straż się grobu miesza

Anioł zstępuje, niewiasty pociesza.

Patrzcie tak mówi, grób ten pusty został, pan zmartwy powstał – Alleluja!

3. Przez Twe chwalebne Chryste zmartwychwstanie

Daj w łasce Twojej nam wszystkim wytrwanie.

Gdy w Twojej chwale z Tobą będziemy, zmartwychwstaniemy – Alleluja!

 

https://www.youtube.com/watch?v=AjEv9x4RQyk

2.Zagadki wielkanocne.

Rodzic czyta dziecku zagadki, dziecko odgaduje:

– Co z niego wyrośnie?

Trudno to powiedzieć.

Musi je mamusia,

Kokoszka wysiedzieć    ( jajko)

 

– W farbkach wykąpane,

Ręcznie malowane,

Kto by nie podziwiał

Świątecznych……    (pisanek)

 

– Tę z pisku stawiają

Dzieciaki na plaży,

O tej wielkanocnej,

Każdy łasuch marzy    (babka)

 

– Ten prawdziwy na hali

Najlepiej się czuje,

Ten cukrowy w świątecznym

Koszyku króluje    (baranek)

3. „Pisanki”. – słuchanie wiersza Doroty Gellner

Patrzcie,

ile na stole pisanek!

Każda ma oczy malowane,

Każda ma uśmiech

kolorowy

I leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia.

z pisanek się wyklują

świąteczne życzenia!

Rodzic zadaje dziecku pytania, dziecko na nie odpowiada:

Jak wyglądały pisanki?

– Gdzie one leżały?

– Dlaczego nie je się pisanek?

– Jak można ozdobić pisanki?

4. „Wielkanocne pisanki” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje 5 szablonów jajek i przecina je na różny sposób: w pionie, w poziomie, liniami szarpanymi, falistymi. Rozsypuje na podłodze połówki jajek i prosi dziecko, aby znalazło połówki tego samego jajka. Dziecko przelicza jajka.

5.Praca w KP3.45 – Rodzic czyta dziecku polecenie i sprawdza poprawność wykonania zadania. Dziecko wyszukuje wielkanocne symbole pokazane na górze i koloruje je według wzoru. Następnie dziecko dokańcza rytm naklejkami (środek książki).

6. „Małe – duże jajo kurze – zabawa ruchowo – naśladowcza ze śpiewem.

Małe – duże

Jajo kurze,

Jajo kurze,

jajo kurze.

Duże – małe

Ogniotrwałe,

Ogniotrwałe,

Bęc

https://www.youtube.com/watch?v=QwodxbuvPP8

 

7. „Sposoby zdobienia jajek” – obejrzenie filmiku instruktażowego.

https://www.youtube.com/watch?v=jrpykloOOD8

Można z dzieckiem wykonać taką pisankę.

8. „ W miękkim gniazdku – zabawa ruchowa.

Dziecko swobodnie biega po pokoju. Na hasło rodzica: Pisanki! – kładzie się na brzuchu i turla się po podłodze. Na hasło : Gniazdko! – przyjmuje pozycję siadu skrzyżnego(plecy wyprostowane, ramiona w skrzydełka). Zabawę powtarzamy kilka razy.

9. Praca w ZG 59. – ćwiczenie grafomotoryczne. Dziecko dobiera do siebie połówki jajek – każde jajko rysuje po śladzie innym kolorem kredki. Jeśli dziecko jest chętne, może pokolorować jajka.

 

 

 

Zwracam się z uprzejmą prośbą o wykonie z dziećmi zadań, przynajmniej tych z książeczek. Prace, które dzieci wykonają można przesyłać na znany państwu numer telefonu. Mam nadzieję, że ta praca zdalna to sytuacja przejściowa i nie potrwa długo. W razie wszelkich wątpliwości i uwag proszę o kontakt. Pozdrawiam. Elżbieta Pierożak

 

Skip to content