Obecność w domu psa, kota, chomika lub innego zwierzątka domowego sprzyja rozwojowi emocjonalnemu i społecznemu dziecka. Dzieci wchodzą w bliskie relacje z tymi domownikami, łatwo przywiązują się do nich i uczą się o nie troszczyć. Podobnie jak ludzie, zwierzęta przeżywają strach, odczuwają ból, wymagaj więc mądrej i odpowiedzialnej opieki. Warto o tym dzieciom przypominać. W minionym tygodniu przedszkolaki miały okazję poznać różne zwierzęta domowe, gościliśmy w przedszkolu: papugę, chomika, królika, żółwia. Tematy związane ze zwierzętami zazwyczaj wywołują radość u przedszkolaków. Dzieci uwielbiają głaskać zwierzęta, bawić się z nimi, karmić je. Dorośli oprócz tych przyjemności często widzą ujemne strony posiadania takich domowników: bałagan, dodatkowe obowiązki, dodatkowe koszty, czasami zniszczenia. Decyzja o zakupie bądź, przygarnięciu jakiegoś zwierzątka nie jest łatwa i należy ją dobrze przemyśleć. Jeśli dziecko nie ma w domu takiego pupila, to może warto od czasu do czasu wybrać się do schroniska dla zwierząt z jakimiś darami lub odwiedzić znajomą osobę, która ma zwierzę domowe. Z pewnością maluch będzie zachwycony, mogą choć popatrzeć na zwierzątko lub pobawić się z nimi. Zwierzęta są miłe i kochane, o ile je znamy. Wobec obcych zwierząt należy zachować wielką ostrożność. Trzeba o tym rozmawiać z przedszkolakami i tłumaczyć im, dlaczego np. nie wolno głaskać nieznajomych psów, dlaczego nie wolno w ogóle do nich podchodzić. W kontaktach z obcymi zwierzętami każdy musi być rozważny.
kw. 13