Witam w czwartek 08.04.2021
Na wstępie zapraszam do znanej Wam dobrze z przedszkola zabawy ruchowej (utrwalającej orientację w schemacie własnego ciała). Zaproście Rodziców do wspólnej gimnastyki porannej.
Piosenka dziecięca Głowa ramiona kolana pięty BZYK.tv – YouTube
Przesyłam Wam też link do filmiku o zwierzętach. Obejrzyjcie go dokładnie. Zapamiętajcie jak najwięcej nazw zwierząt. Spróbujcie opisać rodzicom wygląd zwierzątka, które najbardziej Wam się podoba.
Link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
Mamy dziś piękny słoneczny dzień. Niestety nie mogę Was zaprosić na wspólny spacer po okolicy, ale spróbujemy w inny sposób poszukać odpowiedzi na pytanie „Co otrzymujemy od zwierząt?” Może uda Wam się wysłuchać wiersza w całości a po wysłuchaniu spróbujcie stworzyć plakat odpowiadający na nasze pytanie J Rozejrzyjcie się też po domu, zajrzyjcie do lodówki i odpowiedzcie, które produkty, przedmioty pochodzą właśnie od zwierząt wiejskich. Wyjdźcie również na swoje podwórko i posłuchajcie odgłosów. Czy w Waszym sąsiedztwie ktoś hoduje jakieś zwierzęta występujące w wierszu?
U Wojtka w zagrodzie |
Autor: Bożena Forma |
Na wsi u Wojciecha zwierząt różnych sporo. W zagrodzie od rana gwarno i wesoło. W stajni stoją konie, piękne – kare, gniade. Obok klaczy źrebak spogląda ciekawie. Wojtek musi przynieść koniom trochę siana. Dać siwkowi wody, nakarmić kasztana. Potem go szczotkować długo i dokładnie, żeby sierść mu lśniła wszędzie bardzo ładnie. Kiedy wszystko zrobi, osiodła konika i pogalopuje w słonecznych promykach. Na podwórzu widać kwokę z kurczątkami. Wciąż się przed wszystkimi dziećmi swymi chwali. Jakie one grzeczne, mądre i żółciutkie, puszyste, kochane i takie milutkie. Po podwórku chodzą kaczki i indyczki, bardzo dumny kogut, gęsi i perliczki.
W cieniu starej lipy Na łące się pasą Tuż obok pagórek Gęstym, grubym runem Czapki, piękne golfy, Oto pani koza, Wojtuś ma wiernego Ptactwa wciąż dogląda, Owce przed wilkami Możecie pobawić się przy piosence „Dziadek fajną farmę miał”. Naśladujcie sposób poruszania i odgłosy zwierząt z piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ Zapraszam do zabawy w rymy. Rodzic mówi słowo, a dziecko dopowiada do niego rym, np.: krówka – mrówka, koń – słoń, kura – góra, kot – płot. Oczywiście można zamieniać się rolami, dziecko mówi pierwsze słowo – rodzic odpowiada rymem J Jeśli się uda proszę o zapisanie ciekawych odpowiedzi dziecka J Praca z KP2.20 – ćwiczenia motoryki małej, utrwalenie wiadomości na temat wiejskich zwierząt i produktów, które można od nich otrzymać.
Wiemy już, co dają nam zwierzęta: kury – jajka, krowa i koza – mleko, itd. Ale czy wiecie skąd się bierze, np.: twaróg? Zapraszam zatem do wykonania eksperymentu. Przygotujcie proszę następujące produkty i przedmioty: – słoik – łyżka – 250 ml mleka – 80 ml octu Do słoika wlewamy mleko a następnie do mleka wlewamy ocet. Mieszamy wszystko łyżką. Na dnie słoika powstaną grudki – twaróg. Ocet wlany do mleka powoduje, że mleko robi się kwaśne i mętnieje. Na spodzie słoika osadzi się twaróg, mieszanina tłuszczu, minerałów i białka, zwanego kazeiną. Biaława ciecz nad twarogiem to serwatka. Mam nadzieję, że eksperyment się uda J
Życzę miłego dnia – Monika Szczepek |