Witam wszystkich w słoneczną środę
Na początek dnia zabawa ruchowa „ Kaczuszki”.
https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94&list=RDzW1_ANe0l94&index=1
Dzisiaj mam też dla Was wierszyk do nauki. Poproszę rodziców o przeczytanie wiersza dzieciom. Wymieńcie wspólnie wszystkie zwierzęta, które wystąpiły w utworze. Spróbujcie nauczyć się wiersza na pamięć.
Wiersz : „Co słychać na wsi?” Wanda Chotomska
Co słychać? Zależy – gdzie
Na łące słychać: – Kle – kle!
Na stawie – Kwa-kwa!
Na polu: Kra- kra!
Przed kurnikiem: Kukuryku!
-Ko-ko-ko-ko-ko! – w kurniku
Koło budy słychać: Hau!
A na progu: Miau…
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu!
Kto ma ochotę, może narysować wybrane zwierzątko, które wystąpiło w wierszu. Pochwalcie się waszymi pracami.
Przesyłam Wam link do filmiku „ Jak narysować kota?”
https://www.youtube.com/watch?v=Dzji96Pdc6c
Przesyłam link do piosenki „Kaczka dziwaczka”. Zaśpiewajcie razem z wykonawcami.
https://www.youtube.com/watch?v=cOKURKiIp88
„Co słyszysz?”– rodzic podaję nazwę zwierzęcia, dziecko próbuje prawidłowo nazwać głoskę, którą słyszy na początku jego nazwy. Dla ułatwienia zadajemy dziecku pytanie: Co słyszysz na początku słowa kot? itp. Miłej zabawy.
„ Piórko” – zabawa relaksacyjna. Rodzic delikatnie łaskocze dziecko piórkiem lub wacikiem w różne części ciała a dziecko je nazywa. Potem zmiana- dziecko łaskocze rodzica w miejsca przez niego wymienione ( zabawa doskonali orientację w schemacie własnego ciała).
Praca z KP.19 – ćwiczenie percepcji wzrokowej, ćwiczenie spostrzegawczości, zaznaczanie takich samych zwierząt występujących na dwóch obrazkach przedstawiających wiejski krajobraz.
Drodzy Rodzice, to tylko propozycje zabaw i zajęć. Fajnie jak uda Wam się zrealizować niektóre z nich.
Pozdrawiam i zachęcam do zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Monika Szczepek