Temat: Skąd się wzięła pisanka?
- ,,Kurka na grzędzie”- usprawnianie stóp. Dziecko chodzi bosymi stopami po linie(może być sznurówka) rozłożonej na dywanie: bokiem (środkiem stopy, na palcach), prosto. Powtórzyć dwa razy.
- Praca ze wzorem KDS- wzór 15. Dziecko odpowiada na pytania: Co widzisz na obrazku?, Jak ułożone są linie we wzorze: są poziome czyli leżące, czy pionowe czyli stojące?, Ile ich jest? Przy wzorze jest zamieszczony kod QR. Można go zeskanować za pomocą aplikacji do odczytu kodów QR (znajduje się w sklepie play). Jest tam piosenka, w rytm której dziecko paluszkiem rysuje po wzorze.
Dziecko układa z patyczków taki sam wzór jak na karcie.
- ,,Czy jajko jest podobne do kury?”- obrazki jajka i kury. Dziecko przygląda się im i podaje różnice lub podobieństwa, jeśli dziecko jakąś zauważy.
- ,,Zabawy ze słowami”- praca indywidualna z dzieckiem, stosowanie w zdaniach odpowiednich form rzeczowników w czasie przeszłym i przyszłym. Rodzic wypowiada zdanie, dziecko dopowiada brakujący wyraz, np.: Oto kot, bawię się z ….(kotem). Mam pieska, bawię się z ….. (pieskiem). Oto miseczka, wlewam mleko do …..(miseczki). To duża kanapa, kot wskakuje na ……..(kanapę).To wysoki płot, kot wskoczył na …..(płot).
- Piosenka o wiośnie.